مد و پوشاک

هر آنچه در مورد لباس و مد باید بدانید

مد و پوشاک

هر آنچه در مورد لباس و مد باید بدانید

  • ۰
  • ۰

چگونه سایز لباس بچه را بفهمیم

اینکه چگونه سایز لباس بچه گانه را بفهمیم از بزرگ ترین دغدغه هایی می باشد که هر یک از والدین دارد.

چرا که به طور مثال ممکن است فرزند شما سه ساله باشد و بیش تر از حد معمولی آن رشد داشته باشد و هم چون کودک چهار ساله از لحاظ اندازه و سایز دیده شود‌.

هم چنین ممکن است کودک شما رشد کند تری به نسبت هم سالان داشته باشد و با وجود داشتن سه سال سن مانند کودکان دو ساله به چشم بیاید.

که البته در صورت سالم بودن بدن کودک، این موارد به چشم نمی آید چرا که رشد کردن بدن، در صورت وجود سلامتی، بیش تر به هورمون های بدنی بر می گردد که مورد بحث ما در این مقاله نمی باشد.

اینکه چگونه سایز لباس بچه را بفهمیم بیش تر به این بستگی دارد که چگونه سایز لباس بچه را اندازه بگیریم.

در اینکه چگونه سایز لباس بچه را بفهمیم باید تعادل را رعایت کنیم.

سایز بزرگ تر کودک شما را شلخته تر نشان می دهد و سایز کوچک تر او را از راحتی در حرکت منع می کند و مانع فعالیت های او می شود.

 

چگونه سایز لباس بچه را بفهمیم: بالا تنه

 

بالا تنه ی لباس از جمله قسمت هایی است که زیاد در دختر و پسر فرقی ندارد و هم چنین اندازه گیری دقیق این مسئله بسیار مهم است چرا که بالا تنه ی کودک اولین قسمتی است که در دید دیگران ظاهر می گردد.

برای اندازه گرفتن بالاتنه ی لباس، باید ارتفاع لباس مورد نظر، دور سینه، دور بازو، دور کمر، سر شانه ها، آستین ها را اندازه گیری نمایید.

بهترین کار برای اندازه گیری سایز بالا تنه، اندازه گیری با متر نواری می باشد تا دقیق تر اندازه گیری شود و هم چنین کودک هنگام اندازه گیری با متر اذیت نشود.

هم چنین بهتر است زمانی که این اندازه ها را برای این که چگونه سایز لباس بچه را بفهمیم اندازه می گیرید، کودک شما بدون لباس باشد یا اگر فصلی سرد است که نمی توانید او را بدون لباس اندازه گیری کنید، بهتر است از روی لباس چسبان اندازه گیری کنید.

چرا که در غیر این صورت ممکن است اندازه ها به صورت اشتباهی باشند و در سایز و اندازه ی لباس کودک شما خللی وارد شود و اشتباهی صورت گیرد.

 

برای این که چگونه سایز لباس بچه را بفهمیم، در ابتدا متر را از شانه به صورت مبدا در نظر بگیرید و مقصد آن را پایان لباسی که می خواهید داشته باشید قرار دهید، با این کار ازتفاع بالا تنه و لباسی که بالا تنه را خواهد پوشاند را به دست می آورید.

برای اندازه گیری دور کمر، باید متر را بین سینه و شکم قرار داده و یک دور آن را دور بدن کودک بچرخانید تا دور کمر کودک را به دست آورید.

برای اندازه گرفتن آستین ها، متر را از بالای شانه یا کتف ( همان جایی که دوخت آستین لباس شروع می شود ) به سمت مچ دست سرازیر کنید و اندازه ی آستینی که می خواهید لباس مورد نظر داشته باشد را از این جا می توانید متوجه شوید.

 

در شلوار چگونه سایز لباس بچه را بفهمیم

 

برای شلوار نیز مانند بالا تنه، قسمت هایی وجود دارند که باید اندازه گرفته شوند و عبارت اند از:

دور کمر، فاق شلوار، قد شلوار.

این اندازه ها در این که چگونه سایز لباس بچه گانه دخترانه یا پسرانه را بفهمیم بسیار مهم هستند.

چرا که زمانی که دور کمر کوچک تر از حد معمول آن باشد، شلوار یا دامن یا هر لباسی که برای پایین تنه در نظر گرفته اید یا اندازه ی کودک شما نخواهد شد و یا او را اذیت خواهد کرد‌

زمانی که دور کمر لباس بزرگ تر از حد معمول آن باشد، آن لباس یا بسیار شل خواهد بود و در صورت بزرگ بودن مضاعف، لباس از تن کودک خواهد افتاد. هر چند بزرگ بودن لباس چاره دارد.

اگر فاق لباس کودک کوچک باشد باعث  می شود نتواند به راحتی راه برود و فعالیتی را انجام دهد و زمانی که فاق لباس کودک بزرگ تر از حد معمول آن باشد، لباس او شلخته تر و بد قواره تر دیده می شود و لباس گشاد نیز ممکن است در مواردی فعالیت کودک را سخت تر کند.

زمانی که قد شلوار او کوچک تر از حد معمول باشد پاهای او را کامل نمی پوشاند و باعث احساس سرما و گرما از قسمت بیرون مانده می شود و زمانی که قد شلوار او بزرگ تر از حد معمول باشد، در مواردی به زمین می خورد و اگر بسیار بلند تر از حد معمول باشد، می تواند راحتی را از او بگیرد و باعث شود سخت تر فعالیت کند.

دور کمر را از قسمت ناف اندازه گیری می نمایند. اندازه گیری قد شلوار از مبدا کمر شروع می شود و تا پاشنه ی پا ادامه پیدا می کند. شلوار کودکانه بهتر است تا مچ پا را در نظر بگیرد و باعث پوشش کامل آن شود.

هم چنین دور باسن، برجسته ترین قسمت آن می باشد.

  • ۰۰/۰۸/۲۴
  • vira mode